20 stycznia 2013

Jak dowiedzieć się co dla Ciebie dobre?

Jak dowiedzieć się co dla Ciebie dobre?

Autorem artykułu jest Grzegorz Gajcy


Czy zastanawiałeś się kiedyś co powinieneś zrobić, by zbliżyć się do swoich celów? Czy czułeś się rozdarty między pracą a przyjemnością, miałeś poczucie winy, że robisz rzeczy nieproduktywne, lub po prostu stoisz w miejscu nie zbliżając się do swoich marzeń?

Podejrzewam, że tak. Prawie każdy przez to przechodzi. Dokładny plan tego, co chcesz zrobić i w jaki sposób masz zamiar to osiągnąć jest podstawą skutecznego działania. Nie wystarczy jednak wyznaczyć sobie celów, by je osiągnąć. Nie wystarczy zaplanować ich w czasie. Musisz wiedzieć JAK je osiągniesz. Oczywiście najważniejsza tutaj jest motywacja, ale myślę że mając wielkie cele masz również chęć do ich realizacji. Zajmijmy się raczej tym co masz robić, by się spełniać.

Przyznam szczerze, że zdarza mi się robić wiele nieproduktywnych rzeczy, czasem obijam się całymi dniami nie mając ochoty na zrobienie czegokolwiek, by realizować swój mały biznesplan. Używam jednak pewnej techniki, dzięki której wyznaczając sobie cele mogę także dowiedzieć się (od samego siebie), co powinienem robić by je osiągnąć. Dzięki tej technice nawet mimo niechęci do pracy wykonuję ją. Jak to robię? Po prostu znalazłem pewne czynności, których wykonanie nie zabiera mi dużo czasu, nie kosztuje wiele pracy, a jest tylko przyjemnością i efektem ubocznym moich codziennych zajęć. Nie chodzi mi tutaj tylko i wyłącznie o działania, które zbliżają mnie bezpośrednio do mojego celu, jak np. pisanie artykułów. Bardzo ważne jest, by wiedzieć jakie nawyki, niewielkie działania i codzienne czynności zbliżają Cię i oddalają od sukcesu.

Dla mnie takim maleńkim działaniem, które podejmuję codziennie i wiem, że są one dobre dla moich celów, jest na przykład wchodzenie na różne fora dyskusyjne i czytanie treści tam zawartej, jak również udzielanie się w dyskusjach. Daje mi to dwie korzyści – uczę się, dzielę doświadczenie z innymi ludźmi, a pisząc na forum – reklamuję swojego bloga, gdyż posiadam jego adres wpisany w stopkę. To takie małe czynności zajmujące kilka minut, a jednak są dobre pod każdym względem – uczę się i bawię, bo interesuje mnie to o czym czytam, pomagam innym odpisując na ich posty i jeszcze do tego zwiększam ilość odwiedzin na moim blogu. O takie właśnie „dobre rzeczy” mi chodzi. Skoro już wiesz w czym rzecz, przejdźmy do konkretów.

Jak możesz dowiedzieć się, co będzie dobre dla Ciebie w danej sytuacji? Najprościej będzie zadać sobie kilka pytań, których ja używam i szczerze je polecam:

- Co mogę zrobić, by codziennie zbliżać się do celu?

- Co mogę zrobić w tym temacie właśnie teraz?

- Czy jest jakiś sposób na szybsze osiągnięcie celu?

- Czy jest jakieś działanie, którego jeszcze nie podejmuję, a które może mi pomóc?

- Czy robię coś, co może mi zaszkodzić?

- Czy jest jakaś rzecz, którą koniecznie powinienem zrobić?

- Co jeszcze mogę zrobić lepiej, szybciej i skuteczniej?

To tylko kilka pytań, a można dzięki nim zdziałać cuda. Spróbuj tego, nie pożałujesz. Jeśli wyznaczasz swoje cele w jakimś zeszycie, czy notesie – zapisz sobie te pytania na jednej ze stron, byś mógł spojrzeć na nie w każdej chwili i szukać odpowiedzi. To wyrobi w Tobie nawyk zadawania sobie mądrych pytań. Oprócz tego, będziesz mógł ciągle korygować swój „kurs”, który obierasz w drodze do celu.

Przetestuj to i zobacz jak działa na Ciebie. Nie bagatelizuj tej małej techniki, gdyż jej skuteczność odpowiednio wykorzystana potrafi zaskoczyć. Najważniejsze, by zadawać sobie te pytania często, nawet codziennie. Wtedy nauczysz się wyszukiwać w swoim życiu ciągle nowe i lepsze drogi do ostatecznego celu.

---

Twój sposób myślenia odpowiada za to, jak żyjesz. Ty odpowiadasz za swoje myślenie i możesz kształtować jego procesy, jeśli tylko wiesz jak to robić.
Możesz się tego nauczyć śledząc tego bloga:

http://programowanierozwoju.pl/

Zapraszam, Grzegorz

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz